Dag3 Mecca!

Hatim

 

Dag3, om 3u in de nacht was ik opgestaan om tehedjud ( tehedjud=Nachtgebed ) te bidden in masjid haraam, daar waren we gebleven tot het ochtend gebed waar ik na het gebed in het halve circle (=hatim ^ t gebied van een halve cirkel wat oorspronkelijk deel van de kaaba uitmaakte, men zegt dat daar je gebed 70.000x aan beloning krijgt..  Subhanallah!) 2nafile heb kunnen bidden..  Na dat gebed hebben we paar rondjes om de kaaba gemaakt en waren we op tijd voor ontbijt.. moge allah mijn duas accepteren insallah! Daarna werd het echt leuk we wilden graag de zwarte steen(The Black Stone came down from Paradise and it was whiter than milk, but the sins of the sons of Adam turned it black) aanraken! Dus vormden we 6 man sterk een linie en bestormden we de zwarte steen! Eindstand: ik heb de steen weten te kussen en heb mijn gezicht erin gewreven 😀 Allahim het ging mij niet om de steen maar puur om de handeling om zo dichterbij u te komen, doe mij en mijn geliefden van u liefde proeven en onthou ons hier niet van! Na dit avontuur zijn we naar masjid aisha gegaan om weer intentie te maken voor umrah, ik had niyet gedaan om dit umrah als cadeau te geven aan ons geliefde profeer(saw), we begonnen om 11u in de middag en waren tegelijk klaar met het middag gebed! (12.30) We hebben het middag gebed in de kaaba gebeden en toen was ik knock out gaan liggen in ons hotel kamer.. Na uitgerust te zijn heb ik het avond gebed bij de kaaba gebeden en zijn we richting hira gegaan.. Heel de dag door veel mensen gesproken, lieve mensen, medemoslims met zelfde doel.. Heerlijk al dat positieve energie! Eenmaal bij hira waren we meteen onder de indruk, niet alleen hoog maar heel stijll en vol obstakels dit feit doet je respect voor onze profeet alleen maar toenemen! Het omhoogklimmen duurde lang dus besloot ik me van de groep los te koppelen en zelf te klimmen! Binnen korte tijd was ik boven en meteen daar was het een wauwww moment., ik ging niet gelijk naar de grot maar bleef boven op de berg de yatsi(voor het slapen gaan gebed) namaz doen, daar toen op dat moment voelde ik mij herboren, 1 met alles en iedereen, verrijkt en verhoord!! Het was het speciaalste gevoel ooit! Alsof ik me plaats in t geheel had gevonden! Bijzonder dus., daar bleef ik tot de groep er weer was en toen daalde we de berg af aande andere kant en na pak em beet 10 meter kwamen we bij t grot! Het was mysterieus.. het grot bestaat namelijk uit 2 delen , je loopt t grot binnen, en vervolgens is er binnen in grot1 een smalle , heel smalle pasage waar je je doorheen moet wurmen.. Eenmaal daardoor heen dan sta je waar ons geliefde profeet zijn tijden van isolatie doorbracht. Een indrukwekkende aangezicht! Heerlijk was t daar om je ogen dicht te doen en te reflecteren over zijn belevingswereld, ik probeerde mij daar voor te stellen hoe onze profeet zich gevoeld moest hebben na het ontvangen van revelatie. Los daarvan het zien van Jabrail(as) aan de horizon! Te machtig , gaat je petje te boven! Na deze rijkelijke ervaring gingen we weer 650m weer naar beneden! Eenmaal terug in ons hotel ploften we op bed ( wel gedoucht natuurlijk 😉 ) Alhamdullilahh

About MHIY

Turkish soul, born in Malaysia residing in the Netherlands.. Rules? there are no rules.. everything you do, want, say or feel you pay for! yupp Welcome 2 the new world where money talks!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment